Franchiseondernemer worden

Concept

DeMooiKrant-formule in het kort

DeMooiKrant Franchise bestaat inmiddels uit tiental lokale huis aan huis bladen in de regio Eindhoven – Helmond – Den Bosch  - Uden/Oss, die wekelijks lokaal worden verspreid. Ieder weekblad heeft daarbij een lokale nieuws website voor dagelijks nieuws. Zowel in de krant als op de website vindt de lezer lokaal nieuws met een hoog human interest gehalte.

DeMooiKrant Franchise onderscheidt zich van haar lokale concurrenten allereerst door een échte focus op de lokale samenleving. Dit komt tot uiting in de inhoud en uitstraling van de gratis huis-aan-huis krant. Ten tweede wordt internet benut in de vorm van een digitale editie en een specifieke nieuwswebsite. Ontwikkelingen m.b.t. sociale netwerken worden op de voet gevolgd en indien wenselijk geïmplementeerd. Burgers zijn zelf ook in belangrijke mate aanbrengers van nieuws. De krant staat hierdoor midden in de lokale samenleving. Terwijl een groot deel van de samenleving aangeeft de krant als nieuws- of  ontspanningsmiddel steeds minder interessant te vinden, bewijst het franchiseconcept van DeMooiKrant op moderne wijze het tegendeel. Ten derde past het verlenen van service t.b.v. drukwerk in het verdienmodel. Op deze manier kunnen klanten bij de verschillende MooiKranten kiezen uit een breed pakket marketingstrategieën. Het voor een gunstig tarief doorplaatsen van advertenties in de regio is misschien nog wel de belangrijkste om bekend te worden bij een groot publiek.

Doelgroep

Doelgroepen van DeMooiKrant zijn vrijwel alle mensen in een dorp of (gedeelte) van een stad, maar ook de adverteerders, veelal lokale bedrijven, ondernemers en instellingen. Lokaal karakter, midden in de samenleving. Door het hoge ‘human interest’ gehalte komt DeMooiKrant het beste tot haar recht in gemeenschappen tot ongeveer 20.000 inwoners als zij meer dan gemiddelde betrokkenheid heeft met de leefgemeenschap waarin men verschijnt.

Missie

De missie van DeMooiKrant is om als onderdeel van de samenleving (‘samen met de burgers’) lokaal nieuws te genereren, op winstgevende wijze. Franchising past goed in deze missie, gelet op de affiniteit van de ondernemer (hij/zij staat midden in de lokale samenleving) en het streven naar optimale commerciële exploitatie door de ondernemer.

Dagelijkse nieuwssite

De dagelijkse lokale nieuwssites die franchisenemers van DeMooiKrant Nederland beheren, winnen iedere dag aan populariteit. Het is zaak dat de franchisenemer de site actueel houdt op het gebied van nieuws, bedrijven, evenementen en verenigen. Het bewijs ligt er dat, als dit goed wordt uitgevoerd, het aantal unieke bezoekers kan oplopen tot 2000 á 3000 per dag.

Huis-aan-huis kranten blijven populair

De huis-aan-huiskrant is uitgegroeid tot een volwassen medium. De leesintensiteit is hoog en de lezer spelt de krant nu ook vanwege de boeiende (plaatselijke en/of consument gerichte) artikelen. Alleen via het huis aan huis blad wordt de consument zeer gericht- in het afzetgebied van de adverterende ondernemer – op de hoogte gehouden. Juist nu kiezen bedrijven en instellingen voor de kortste weg naar de lezer/consument. Via advertenties of via kant-en-klare artikelen (advertorials).

Bron: Adformatie

DeMooiKrant

Web development by Fruitcake